Το merchandising διανύει μια περίοδο ριζικής επανάστασης για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.
Παρόλη την εξέλιξη του, κάποιες διαδικασίες εμποδίζουν την καινοτομία που θα αποφέρει ανάπτυξη και χρειάζονται επανεξέταση. Η δημιουργικότητα αλλά και η έμπνευση μπορούν να κάνουν την διαφορά αυξάνοντας συνεχώς τα έσοδα και τα κέρδη για τους merchandisers και τα brands.
Ένα νέο μοντέλο
Στην εποχή που οι καταναλωτές έχουν πολλαπλές επιλογές για τις αγορές τους σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, η τεχνολογία εξελίσσεται και ο ανταγωνισμός πολλαπλασιάζεται με γοργούς ρυθμούς, το merchandising οφείλει να αφουγκραστεί τις ανάγκες της αγοράς και να στρέψει την εκτέλεση των εργασιών σε εξειδικευμένες ομάδες.
Σε αυτό το νέο μοντέλο η εργασία υλοποιείται σε τρία επίπεδα.
Ποιοι είναι λοιπόν οι 3 παράγοντες διαφοροποίησης για το merchandising του μέλλοντος;
Αυτοματισμοί
Στροφή στον αυτοματισμό για προβλέψιμα περιστατικά (συμπεριλαμβανομένων της διαχείρισης παραγγελιών και τα ερωτήματα προμηθευτών) αλλά και αυτοματοποιημένες επαναλαμβανόμενες διαδικασίες που δεν απαιτούν ανθρώπινη κρίση, θα ελαχιστοποιήσουν τα σφάλματα, εξοικονομώντας κόστος αλλά και χρόνο.
Τεχνητή Νοημοσύνη και Big Data
Τα προηγμένα αναλυτικά στοιχεία μπορούν να επιτρέψουν την ακρίβεια, κατευθύνοντας τις επιλογές σε συγκεκριμένα εμπορεύματα.
Με αυτόν τον τρόπο, οι προσφορές των προϊόντων θα εξατομικευτούν και θα προσαρμοστούν στους καταναλωτές και τις τοπικές ανάγκες ανεξαρτήτως του καναλιού αγορών.
Δημιουργικότητα
Οι merchandisers μπορούν να επικεντρωθούν σε εμπνευσμένες ενέργειες που θα κάνουν την διαφορά. Εξοπλισμένοι πλέον μπορούν να αντιληφθούν τις ανάγκες των καταναλωτών και να ανταποκρίνονται με ουσιαστικούς, καινοτόμους τρόπους δίνοντας τους αυτό που θέλουν και χτίζοντας μια σχέση εμπιστοσύνης που θα διαρκέσει.
Νέος Ρόλος των merchandisers
Mε την έμφαση στην αυτοματοποίηση κάποιων λειτουργιών, ο merchandiser θα έχει τη δυνατότητα να επικεντρωθεί σε δραστηριότητες που κάνουν το ρόλο του πιο ελκυστικό και ενεργητικό και λιγότερο εξαντλητικό. Η προτεραιότητα θα είναι πλέον οι νέες δημιουργικές και έξυπνες ιδέες που θα έχουν ως άξονα τον καταναλωτή.
Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη (AI) αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο εκτελείται η εργασία, αλλάζει και η περιγραφή εργασίας του merchandiser. Οι merchandisers είναι οι σχεδιαστές της εμπειρίας των πελατών, οι διαμορφωτές των τάσεων και ο πιο σημαντικός υποστηρικτής του καταναλωτή.
Νέοι Τρόποι Εργασίας
Σύμφωνα με έρευνα, το 84% των εργαζομένων που ερωτήθηκαν είναι ενθουσιασμένοι με τον αντίκτυπο της ψηφιακής τεχνολογίας στην εργασία τους και το 80% πιστεύει ότι η ψηφιακή τεχνολογία θα προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες στην εργασιακή τους εμπειρία.
Η ανάγκη προσαρμογής στα νέα δεδομένα είναι επιτακτική για όποιον επαγγελματία δραστηριοποιείται στον τομέα του merchandising.
Στην INGROUP διαχειριζόμαστε, αναπτύσσουμε και εκπαιδεύουμε συνεχώς ομάδες merchandising για να καλύψουμε τόσο τις μόνιμες όσο και τις εποχικές ανάγκες, εντός ή εκτός καταστήματος (indoor / Pop up- visual merchandising) σε κάθε σημείο της Ελλάδας.