Trade Marketing

Retail Merchandising: Τάσεις για το 2024

merchandising

Καθώς το 2024 ξεκίνησε, είναι καιρός να δούμε τι θα φέρουν οι επόμενοι 12 μήνες στο πεδίο του retail merchandising.
Oι τεχνολογικές εξελίξεις και η μεταβαλλόμενη συμπεριφορά των καταναλωτών οδηγούν περισσότερο από ποτέ τις επιχειρήσεις στην προσαρμογή.


Πολλαπλά κανάλια
Οι πελάτες σήμερα θέλουν να πραγματοποιούν αγορές στο διαδίκτυο μέσα από διάφορα market places, στο κατάστημα, σε κινητές συσκευές μέσα από τα social media και αναμένουν να βρίσκουν τα ίδια προϊόντα, τιμές και προσφορές, ανεξάρτητα από το πού ψωνίζουν.


Για το λόγο αυτό, οι merchandisers που εφαρμόζουν με επιτυχία στρατηγικές σε όλα τα κανάλια έχουν πεδίο δόξης λαμπρό για το τρέχον έτος.
Αυτό μπορεί να γίνει συνδέοντας όλα τα συστήματα και τα δεδομένα (πωλήσεις, επίπεδα αποθέματος κ.λπ.), έτσι ώστε οι πελάτες να μπορούν να βλέπουν τις ίδιες πληροφορίες, προϊόντα και προωθήσεις ανεξάρτητα από το που κάνουν τις αγορές τους.


«Throwbacks» σε ενδύματα και αξεσουάρ
Το merchandising το 2024 θα αντικατοπτρίζει τις τάσεις από τις δεκαετίες του ’90 και του 2000. Η μόδα, τελικά, είναι κυκλική και βρισκόμαστε σε μια εποχή που οι τάσεις επιστρέφουν.
Οι άνθρωποι στρέφονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να εκφράσουν τη νοσταλγία τους και να μοιραστούν τη χαρά τους βλέποντας αυτά τα στυλ να επιστρέφουν.
Οι επωνυμίες που ασπάζονται αυτή την τάση και την ενσωματώνουν στις στρατηγικές εμπορευμάτων εντός καταστημάτων είναι σε καλή θέση για να τραβήξουν την προσοχή των καταναλωτών και να αυξήσουν τις πωλήσεις το 2024 και μετά.


Οι βιτρίνες καταστημάτων δεν είναι μόνο χρήσιμες για την αύξηση των πωλήσεων αλλά και για την αύξηση της κοινωνικής δέσμευσης
Παραδοσιακά, οι βιτρίνες χρησιμοποιούνται για την αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων. Ωστόσο, η άνοδος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει ανοίξει νέες δυνατότητες.
Εκτός από το να προσελκύουν τους πελάτες να εξερευνήσουν το κατάστημα, χρησιμοποιούνται επίσης για την προώθηση του brand loyalty στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η άνοδος των οθονών “Instagrammable” έχει ενθαρρύνει τους αγοραστές να τραβήξουν φωτογραφίες και να τις μοιραστούν στα κανάλια τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.


Διαδραστικό merchandising
Touch screens θα δημιουργήσουν μια διαδραστική εμπειρία αγορών, ενισχύοντας την αφοσίωση των πελατών.
Για παράδειγμα, μια touch screen επιτρέπει στους αγοραστές να εξερευνήσουν τα προϊόντα με περισσότερες λεπτομέρειες ή να προβάλουν επιλογές εξατομίκευσης.


Βιωσιμότητα και επικέντρωση σε καταναλωτές και brands
To 2024, η ζήτηση για φιλικά προς το περιβάλλον και ηθικά παραγόμενα προϊόντα θα εκτοξευθεί στα ύψη.
Τα δεδομένα του κλάδου το υποστηρίζουν. Σύμφωνα με τη McKinsey & Company, πάνω από το 60% των καταναλωτών θα πλήρωναν περισσότερα για ένα προϊόν με βιώσιμη συσκευασία. Το παραπάνω άρθρο της McKinsey παραθέτει επίσης έρευνα της Nielsen IQ, αποκαλύπτοντας ότι το 78% των καταναλωτών λέει ότι ένας βιώσιμος τρόπος ζωής είναι σημαντικός.


Η σημασία της κοινότητας στο merchandising
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους το merchandising με επίκεντρο την κοινότητα θα συνεχίσει να αυξάνεται το 2024.
Πρώτον, οι καταναλωτές σήμερα αναζητούν όλο και περισσότερο αυθεντικές, ουσιαστικές εμπειρίες όταν ψωνίζουν. Η έρευνα δείχνει ότι το 88% των καταναλωτών θεωρεί την αυθεντικότητα ως σημαντικό παράγοντα όταν αποφασίζουν ποια brands θα υποστηρίξουν.
Επίσης, υπάρχει μια αυξανόμενη επιθυμία μεταξύ των αγοραστών να υποστηρίξουν τα τοπικά καταστήματα. Σύμφωνα με έρευνα της Intuit, σχεδόν τα δύο τρίτα (62%) των καταναλωτών θέλουν να ψωνίσουν από τοπικές επιχειρήσεις.
Τα παραπάνω οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το merchandising με επίκεντρο την κοινότητα είναι εδώ για να μείνει και είναι μια τάση προς αξιοποίηση.


Tεχνητή νοημοσύνη
Πολλά brands πολλαπλασιάζουν τις προσπάθειές τους για να αξιοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη.
Ορισμένες εταιρείες χρησιμοποιούν AI για να βελτιώσουν την εξατομίκευση. Η Nako Cosmetics, ένας κατασκευαστής καλλυντικών, αξιοποιεί την τεχνολογία για να δημιουργήσει εξατομικευμένες εμπειρίες πελατών.


Βιωματική εμπειρία
Με την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου και την αυξανόμενη διαθεσιμότητα προϊόντων από διάφορες πηγές, τα brands σήμερα οφείλουν να ανταγωνίζονται και με βάση την εμπειρία. Όπως λέει ο Jon Morgan, Διευθύνων Σύμβουλος της Venture Smarter, «οι αγοραστές δεν θέλουν απλώς να αγοράσουν προϊόντα, αλλά θέλουν αξέχαστες εμπειρίες».
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Nike, η οποία χρησιμοποιεί AI για να δημιουργήσει μοναδικές εμπειρίες για τη δοκιμή των παπουτσιών της. Σε ορισμένα από τα καταστήματά της, οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια εφαρμογή smartphone για να δουν πώς θα φαίνονται με διαφορετικά στυλ sneaker.
Η διαδικασία προώθησης προϊόντων (retail merchandising) χρειάζεται εξειδίκευση και σωστές στρατηγικές κινήσεις. Η INGROUP, ενημερώνεται, συμμετέχει και διαμορφώνει τις τάσεις στο merchandising για να είναι σε θέση να ενισχύσει την παρουσία της επιχείρησής σας, με τελικό στόχο την προσέλκυση του απαιτητικού καταναλωτή.

26/02/2024

Διαβάστε επίσης

Human Resources

Ψέματα και ανακρίβειες στο βιογραφικό σου

Μετάκληση Εργαζομένων

Ξενοδοχεία Νοτίου Αιγαίου: Κατέχουν τα πρωτεία στη ζήτηση εργαζομένων από τρίτες χώρες 

Trade Marketing

Πώς ένας promoter γίνεται ο πιο πιστός υποστηρικτής του brand σας

Αναζήτηση

BI