Human Resources

4 Συμβουλές για έκτακτες προσλήψεις μέσα στο καλοκαίρι

και εκακτες προσλήψεις scaled

Δραστηριοποιήστε στον τομέα του τουρισμού, των ξενοδοχείων, της εστίασης, του εμπορίου, της υγείας, των μεταφορών ή της φροντίδας και διαχείρισης ακινήτων και πρέπει να ανταποκριθείτε σε έκτακτες προσλήψεις; Είστε στη διαδικασία αναζήτησης εποχικού προσωπικού και έκτακτων προσλήψεων μέσα στην καλοκαιρινή περίοδο;

Οι ειδικοί της INGROUP συγκέντρωσαν τις συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να βρείτε το κατάλληλο προσωπικό και να ανταπεξέλθετε στον αυξημένο φόρτο εργασίας της θερινής περιόδου.

 

#1 Προσαρμοστείτε στα νέα δεδομένα μέσα στο πρώτο μετά COVID-19 καλοκαίρι

Είναι δεδομένο ότι η πανδημία έφερε αλλαγές στην επαγγελματική πορεία πολλών εργαζομένων. Οι πολύμηνες αναστολές και οι κλειστές επιχειρήσεις ώθησαν αρκετούς ανθρώπους σε άλλες εργασίες, με αποτέλεσμα την πρώτη μέρα επαναλειτουργίας της αγοράς πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να βρεθούν με τουλάχιστον 15% μειωμένο προσωπικό. Το 10% προέκυψε από επιλογή των εργαζόμενων και μόλις το 5%  αφορούσε σε περικοπές προσωπικού που είχαν κάνει οι επιχειρήσεις.

Η τεράστια ανάγκη πλήρωσης των κενών θέσεων εργασίας δοκιμάζει την επιχειρησιακή βιωσιμότητα και χρειάζεται δυναμικό ανθρώπινο για να προλάβει τις εξελίξεις στην αγορά. Προτού οι ιδιοκτήτες προχωρήσουν στις έκτακτες προσλήψεις θα πρέπει να έχουν προετοιμάσει και το νέο εργασιακό τοπίο το οποίο επιβάλει:

  • Εφαρμογή όλων των μέτρων για την προστασία της υγείας του προσωπικού
  • Ψηφιακό μετασχηματισμό και χρήση νέων τεχνολογιών – όπου είναι απαραίτητο
  • Εκπαίδευση σε νέα μοντέλα συνεργασίας
  • Ενθάρρυνση της θετικής ψυχολογίας του υφιστάμενου προσωπικού

 

#2 Προετοιμαστείτε σωστά: καταγραφή αναγκών επιχείρησης και διαδικασία πρόσληψης

Η διαδικασία αξιολόγησης του προσωπικού και η εκτίμηση των νέων αναγκών είναι χρονοβόρα και απαιτητική εργασία.

Βήμα 1ο: Σωστή προετοιμασία

  • Καταγράψτε συνοπτικά τις τρέχουσες ανάγκες της επιχείρησης
  • Αντιπαραβάλετε μια λίστα με τα ονόματα των εργαζομένων
  • Σημειώστε τις θέσεις που έχουν κενά και αξιολογήστε αρχικά πιθανά σενάρια εσωτερικών μετακινήσεων.
  • Αναζητήστε νέο προσωπικό για τις θέσεις που καλύπτονται πιο γρήγορα

Βήμα 2ο: Σωστή διαδικασία

(Οι επαγγελματίες διαχείρισης προσωπικού της INGROUP συστήνουν):

  1. Γράψτε μια πλήρη και συνοπτική περιγραφή θέσης
  2. Προωθήστε την αγγελία εργασίας
  3. Αξιολογήστε τα βιογραφικά και τις αιτήσεις
  4. Κάντε μια τηλεφωνική προσέγγιση για ένα αρχικό ξεκαθάρισμα
  5. Προχωρήστε σε κανονικές συνεντεύξεις σε φυσικό χώρο ή μέσω video call
  6. Έχετε έτοιμες τις σωστές ερωτήσεις ή tasks για τους υποψηφίους
  7. Κάντε έλεγχο στις συστάσεις που δίνονται
  8. Αποφασίστε την τελική λίστα με τους υποψηφίους και προχωρήστε σε οικονομική πρόταση
  9. Κάντε την πρόσληψη και ξεκινήστε τη διαδικασία ένταξης του νέου προσωπικού

Εναλλακτικά μπορείτε να απευθυνθείτε σε έναν έμπειρο συνεργάτη εύρεσης προσωπικού για να έχετε άμεσα λύση και να κερδίσετε πολύτιμο χρόνο. Ένας ειδικός έχει την εμπειρία να ανιχνεύσει τις ανάγκες κάλυψης από εποχικό ή και νέο προσωπικό και να σας προτείνει κατάλληλους ανθρώπους που θα πάνε την επιχείρησή σας μπροστά.

 

 

#3 Αποφασίστε τι είδους προσωπικό χρειάζεστε και στοχεύστε σωστά

Όταν ιεραρχούμε σωστά τις ανάγκες της επιχείρησης μας και ξεκαθαρίζουμε ποιες δεξιότητες και ποια προσόντα αναζητάμε, τότε είναι πιο εύκολο να στοχεύσουμε στους κατάλληλους υποψηφίους.

Μπορείτε να μετατρέψετε την επείγουσα ανάγκη για επιλογή κατάλληλου προσωπικού σε μια ευκαιρία εξέλιξης της επιχείρησης, ακολουθώντας τις παρακάτω χρήσιμες συμβουλές από τους επαγγελματίες διαχείρισης προσωπικού:

  • Καταγράψτε τις τρεις βασικές δεξιότητες που αναζητάτε αυτή την περίοδο
  • Ξεκαθαρίστε ποια είναι τα τρία βασικά προσόντα που ψάχνετε για την κάθε θέση
  • Αξιολογήστε αν μια θέση είναι για εποχικό ή μόνιμο προσωπικό
  • Προσθέστε νέο προσωπικό μόνο στις θέσεις που θα βελτιώσουν τη ροή εργασίας
  • Επιλέξτε με προτεραιότητα την εργασία εξ αποστάσεως, εάν είναι εφικτό για τη θέση
  • Κάντε τακτικά αναθεώρηση του πλάνου εργασίας και τον συνδυασμό remote – γραφείο ανάλογα με τη θέση και τον κλάδο

EXTRA TIP: Ενθαρρύνετε το προσωπικό σας να σας συστήσει υποψηφίους!

Πολύ συχνά οι εργαζόμενοι της επιχείρησης γνωρίζουν πολύ καλά τις απαιτήσεις μια θέσης και μπορούν να συστήσουν ανθρώπους από τον κύκλο τους. Μπορείτε να ενθαρρύνετε συστηματικά τον κόσμο σας προς αυτή την κατεύθυνση και να επιβραβεύετε το ενδιαφέρον τους.  Έρευνες δείχνουν ότι υποψήφιοι που προέρχονται από εσωτερικές συστάσεις έχουν έως και 40% περισσότερες πιθανότητες να προσληφθούν συγκριτικά με εξωτερικούς υποψήφιους.

Υπάρχουν φυσικά και περιπτώσεις όπου αναπάντεχα γεγονότα όπως ασθένειες ή έκτακτες θερινές άδειες δημιουργούν θέσεις προς άμεση κάλυψη. Όταν είναι επιτακτικό να βρείτε νέο προσωπικό μέσα σε 1-2 μέρες τότε και εδώ η συμβολή ενός Outsourced Συνεργάτη θα σας λύσει τα χέρια.

 

 

#4 Επενδύστε στην εκπαίδευση του προσωπικού

Όταν έρχεται ένα νέο μέλος στην ομάδα χρειάζεται να αντιμετωπίσουμε θέματα επικοινωνίας και εναρμόνισης με την εταιρική κουλτούρα. Η περίοδος προσαρμογής και εκπαίδευσης του νέου προσωπικού  είναι απαιτητική και συχνά δαπανηρή για τις επιχειρήσεις. Ο βασικός στόχος είναι να γίνει άμεσα η εύκολη προσαρμογή του έκτακτου προσωπικού στην εταιρική κουλτούρα και τις νέες αρμοδιότητες.

Το κλειδί της επιτυχίας για τη γρήγορη ένταξη βρίσκεται στη σωστή εκπαίδευση του προσωπικού!

Η διαδικασία καλωσορίσματος και εκπαίδευσης συνοψίζεται στις παρακάτω χρήσιμες συμβουλές από τους επαγγελματίες διαχείρισης προσωπικού:

  • Φτιάξτε έναν οδηγό ο οποίος να περιέχει πληροφορίες για την εταιρική κουλτούρα και το όραμα της επιχείρησης
  • Συμπεριλάβετε χρήσιμες και πρακτικές πληροφορίες για τη θέση ή τη λειτουργία της επιχείρησης όπως πχ χρόνο έναρξης – λήξης των βαρδιών, ώρες προσέλευσης ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός, θέματα ασφάλειας, προστασία στον χώρο εργασίας κλπ.
  • Ορίστε έναν πιο έμπειρο εργαζόμενο ως πρόσωπο αναφοράς για τυχόν απορίες
  • Συστήστε το νέο προσωπικό στην υπόλοιπη ομάδα και ενθαρρύνετε ένα κλίμα ομαδικότητας και συνεργασίας

 

Η απάντηση στις προκλήσεις: Ο δικός σας outsource συνεργάτης

Στο σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον το σημαντικότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μιας επιχείρησης είναι το ανθρώπινο κεφάλαιό της. Σε αυτό ειδικά το κομμάτι, η συνεργασία με μια εξειδικευμένη εταιρεία Outsourcing αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποδοτική γιατί μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά την επιχείρηση σας. Οι outsourcing υπηρεσίες δίνουν λύσεις και φέρνουν πραγματικά κέρδη στις επιχειρήσεις, προσφέροντας:

  1. Ευελιξία και αποτελεσματικότητα
  2. Σταθερότητα στη ροή εργασίας
  3. Οργάνωση και ανάπτυξη
  4. Άμεση κάλυψη αυξημένων εποχικών αναγκών
  5.  Άμεση ανταπόκριση σε απρόοπτες ανάγκες
  6. Διενέργεια συνεντεύξεων μέσα από ένα αξιόπιστο και έγκυρο σχήμα
  7. Αναπλήρωση κενών θέσεων (άδειες, ασθένειες)
  8. Εκπαίδευση και δοκιμαστική περίοδος νέων συνεργατών
  9. Ανάγκη εξειδικευμένου προσωπικού για συγκεκριμένα project
  10. Διαχείριση μισθοδοσίας

Στην INGROUP γνωρίζουμε καλά ότι οι outsourcing υπηρεσίες μπορούν να γίνουν ο πυρήνας ενός ξεκάθαρου σχήματος που θα συμβάλει στη βελτίωση της λειτουργικότητας της επιχείρησης και που θα φέρει πραγματικά κέρδη! Επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας.

Διαβάστε επίσης

InPharma

Merchandising Φαρμακείου: Τι Είναι & Πώς Επιτυγχάνεται;

Human Resources

Tι είναι το quiet quitting και γιατί είναι τόσο δημοφιλές;

Human Resources

Πως επιλέγω τον κατάλληλο υποψήφιο;

Αναζήτηση