Για πολλούς το βιογραφικό είναι ταυτόσημο με μια βαρετή διαδικασία ή μία διαδικασία που δεν γνωρίζουν καλά και γι αυτό άλλοτε τη φοβούνται κι άλλοτε δεν της δίνουν τη δέουσα σημασία.
Ένας όμως είναι ο στόχος: Να ετοιμάσεις ένα βιογραφικό που θα ξεχωρίσει ανάμεσα σε όλο το πλήθος βιογραφικών που λαμβάνει ο Recruiter για μία θέση.
60% των υποψηφίων δεν γνωρίζει πως να συντάξει το βιογραφικό του
Οι Recruiters υποστηρίζουν ότι για να είναι ένα βιογραφικό ανταγωνιστικό και ιδιαίτερο δεν χρειάζεται μόνο να πληροί βασικές προϋποθέσεις όπως, ακρίβεια στα λεγόμενα, σωστή σύνταξη και ορθογραφία. Πρέπει να υπάρχουν σημεία που θα τραβήξουν την προσοχή τους και θα τους οδηγήσουν να αφιερώσουν περισσότερο από τον μέσο χρόνο που αφιερώνουν συνήθως σε ένα βιογραφικό.
Μέσος Χρόνος Ανάγνωσης/ Βιογραφικό = 5-7 δεύτερα
Παρακάτω θα αναγνωρίσεις μερικά θέματα που σίγουρα σ’ έχουν απασχολήσει ως υποψήφιο σχετικά με τη σύνταξη του βιογραφικού σου, ενώ παράλληλα θα διαβάσεις και τις απαραίτητες συμβουλές που θα πρέπει να λάβεις υπόψη σου.
Σωστή Δομή
Η δομή ενός βιογραφικού είναι τόσο σημαντική όσο και τα θέματα που περιγράφει.
Προσωπικά στοιχεία (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, στοιχεία επικοινωνίας, οικογενειακή κατάσταση)
Οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις με ανεπίσημο κι αστείο χαρακτήρα (π.χ. paparouna@……..com) καλύτερα να μην αναγράφονται στο βιογραφικό γιατί είναι ο πρώτος λόγος που απορρίπτεται το 76% των βιογραφικών. Είναι προτιμότερο να δημιουργήσεις μία νέα διεύθυνση με το ονοματεπώνυμό σου, για παράδειγμα. Τέλος, μην ψάξεις την ιδανική γωνία του προφίλ σου για να φωτογραφηθείς. Η φωτογραφία στο βιογραφικό δεν είναι απαραίτητη πέρα από συγκεκριμένες θέσεις (π.χ. Promotion).
Personal statement – επαγγελματικοί στόχοι & εργασιακό προφίλ (δεξιότητες, χαρακτηριστικά)
Μην παγιδευτείς σε κλισέ απαντήσεις. Αυτή είναι η ενότητα που μπορεί να λειτουργήσει θετικά στη στάση του Recruiter βάσει αυτών που θα καταγράψεις. Αρκεί μία περιγραφή 3 – 4 γραμμών όπου θα καταγράψεις τον επαγγελματικό σου προσανατολισμό και τις βασικές σου δεξιότητες ως επαγγελματίας.
Επαγγελματική Εμπειρία
- το όνομα της κάθε επιχείρησης ή φορέα με τον οποίο συνεργάστηκες
- χρόνια που απασχολήθηκες / επιχείρηση-φορέα
- αναφέρεις τους τίτλους θέσεων που είχες κατά χρονολογική σειρά
Ξεκινάς πάντα από το πιο πρόσφατο!
Το σημαντικότερο είναι να προσαρμόσεις το βιογραφικό σου στις εκάστοτε ανάγκες και στην περιγραφή της θέσης εργασίας για την οποία έχεις δηλώσει ενδιαφέρον.
Υπάρχουν υποψήφιοι που «φλυαρούν» γύρω από την επαγγελματική τους εμπειρία σε πρότερες θέσεις εργασίας, που καμία σχέση δεν έχουν με τη θέση στην οποία στοχεύουν. Αυτό που καταφέρνουν είναι κερδίσουν την αδιαφορία του Recruiter.
Προτίμησε τα key points. Οι σημαντικές αρμοδιότητες- για την εκάστοτε εργασία που είχες αναλάβει- καλό είναι να εξηγούνται με σύντομο τρόπο. Για παράδειγμα, εάν απασχολείσαι στον κλάδο των Πωλήσεων ή το Merchandising κατέγραψε τις αρμοδιότητες, όπως και τις σχετικές επιτυχίες σου.
Σπουδές / Εκπαιδευτικό Background
Εδώ είναι το σημείο που θα αναφέρεις με χρονολογική σειρά την όποια εκπαίδευση έχεις λάβει, ξεκινώντας από την πιο πρόσφατη. Καλό είναι να συμπεριλάβεις στοιχεία που θα σου δώσουν επιπλέον credits. Τέλος, αν υπάρχει σύνδεση των σπουδών σου με τη θέση που επιθυμείς να κατακτήσεις (κάτι που να δηλώνει την εξειδίκευσή σου, τυχόν δημοσιεύσεις σε ειδικό τύπο, συναφή διπλωματική εργασία κ.α.) τόνισέ το.
Tip: Μην διστάσεις ν’ αλλάξεις σειρά μεταξύ της καταγραφής επαγγελματικής εμπειρίας και των σπουδών σου.
Η σειρά αλλάζει βάση της δυναμικότητας της κάθε κατηγορίας. Δηλαδή, εάν δεν υπάρχει ιδιαίτερη ή σχετική προϋπηρεσία για τη θέση, καλό είναι να κάνετε «προώθηση» της εκπαίδευσής σας, δίνοντάς την πρωτιά στην επαγγελματική εμπειρία.
Διακρίσεις – Δημοσιεύσεις – Πιστοποιήσεις
Εδώ είναι το σημείο όπου με σύνεση και χωρίς κομπασμό αναφέρουμε την όποια σχετική πληροφορία.
Σεμινάρια – Ξένες γλώσσες – Γνώσεις Η/Υ
Στο σημείο αυτό καλό είναι να καταγράψεις τα απαραίτητα μόνο στοιχεία και να αποφύγεις αναφορές που δεν αληθεύουν π.χ. εξαιρετική γνώση μιας ξένης γλώσσας όταν δεν ισχύει. Είναι σημαντικό να διαθέτεις όλα αυτά που θα δυναμώσουν το προφίλ σου, χωρίς να ξεφύγεις από το συσχετισμό της θέσης που κάνεις αίτηση.
Ενδιαφέροντα
Ο Recruiter θέλει να μάθει κάτι πιο προσωπικό για σένα έτσι ώστε να σκιαγραφήσει το προφίλ σου, όσο είναι εφικτό. Στην κατηγορία αυτή οι υποψήφιοι συνήθως δεν δίνουν ιδιαίτερη βάση. Χρησιμοποιούν κοινότυπα ενδιαφέροντα με αποτέλεσμα να μην διαφοροποιούνται στο βαθμό που τους επιτρέπεται. Αν έχεις ενδιαφέρον που μπορεί να συνδεθεί με τη θέση που στοχεύεις, τόνισέ το. Ανέφερε όποιο ενδιαφέρον είναι πραγματικό, δικό σου και παρουσιάζει το χαρακτήρα σου.
More Tips
- Ανανεώνουμε το περιεχόμενο του βιογραφικού όταν είναι απαραίτητο
- Το διατηρούμε ξεκάθαρο και ευκολοδιάβαστο. Δεν ωφελεί ν’ αναφέρουμε τα πάντα μέσα από άσκοπες αναλύσεις
- Το μέγεθός του να μην είναι περισσότερο από 2 σελίδες
- Προσαρμόζουμε το βιογραφικό στις εκάστοτε ανάγκες με τις κατάλληλες επεξηγήσεις χωρίς να το συντάσσουμε για κάθε θέση εργασίας εξ αρχής.
Θυμόμαστε πάντα τους στόχους που έχει το βιογραφικό:
Να παραμείνει ο Recruiter περισσότερο από το μέσο χρόνο που αφιερώνει συνήθως έτσι ώστε να τον κερδίσουμε για να μας καλέσει σε συνέντευξη.
Καλή επιτυχία!
Πηγές στατιστικών
https://www.linkedin.com/pulse/cv-facts-figures-global-careers-cv-professional-cv-writers