Μετάκληση Εργαζομένων

Στην μετακλητή απασχόληση στρέφονται και τα ξενοδοχεία της Αθήνας

Ο τουρισμός στην Αθήνα επεκτείνεται σε μήνες εκτός αιχμής και δημιουργεί νέες ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό 

Νέες ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό, τις οποίες καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρηματίες του τουρισμού διαμορφώνονται με φόντο τα ξενοδοχεία της Αθήνας.

Με τη μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της Αττικής να αυξάνεται πλέον με επίκεντρο τους μήνες εκτός αιχμής και να δημιουργεί αυξημένες ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό, μια από τις λύσεις, στις οποίες καταφεύγουν οι ξενοδόχοι, είναι και η μετάκληση εργαζομένων από τρίτες χώρες. Οι προκλήσεις στον τομέα του προσωπικού είναι μεγάλες, καθώς η «δεξαμενή» των ξενοδοχοϋπαλλήλων μειώνεται συνεχώς.

Επιπλέον, τα ξενοδοχεία της Αττικής (και όχι μόνον), αντιμετωπίζουν τον σκληρό ανταγωνισμό από τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης – Airbnb, τα οποία, πέρα από ένα αξιόλογο μερίδιο της πίτας των επισκεπτών, διεκδικούν μερίδιο και από τους διαθέσιμους ξενοδοχοϋπαλλήλους.

Το θετικό στοιχείο για την αξιοποίηση της μετάκλησης ξένων εργαζομένων σε ξενοδοχεία της Αττικής είναι, σύμφωνα με εκπροσώπους τους, το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι, μπορούν να απασχοληθούν για ένα ικανό χρονικό διάστημα και όχι μόνο για 4-5 μήνες.

ξενοδοχεία

Γιατί η μετάκληση εξυπηρετεί τα ξενοδοχεία της Αθήνας

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν ξενοδόχοι της Αθήνας, οι εργαζόμενοι για να έρθουν από μια σχετικά μακρινή χώρα όπως λ.χ. οι Φιλιππίνες, θα πρέπει να εξασφαλίσουν ένα  οικονομικό κομμάτι που να ανταποκρίνεται όχι μόνο στις τρέχουσες απολαβές, αλλά και στις δαπάνες έλευσης στην Ελλάδα. Δε συμφέρει τους εργαζόμενους να έρχονται για μικρό διάστημα, την ώρα που μόνον τα αεροπορικά εισιτήρια στοιχίζουν πάνω από 1.500-2000 ευρώ. Από την άλλη πλευρά και οι ξενοδόχοι που θα αξιοποιήσουν μετακλητούς εργαζομένους θα χρειαστούν ικανό χρόνο για να αποσβέσουν το κόστος κατοικίας, σίτισης, μεταφοράς και ένδυσης. Επομένως, και τις δυο πλευρές εξυπηρετεί η συμφωνία εργασίας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σε σχέση με το «κλασσικό» εποχιακό διάστημα Μάϊου- Σεπτεμβρίου.

Αναφορικά με τη συγκεκριμένη λύση των μετακλητών υπαλλήλων, οι ξενοδόχοι τη χαρακτηρίζουν ως ένα ευρωπαϊκό φαινόμενο, καθώς μεγάλος αριθμός εργαζομένων στον τουρισμό έχει στραφεί αλλού. Διευκρινίζουν, βέβαια, ότι πρόκειται κυρίως για εργαζομένους κυρίως σε τομείς, όπως η καθαριότητα και το service (καμαριέρες, κηπουροί, συντηρητές, λαντζιέρηδες κλπ.) και κατά περίπτωση και σε άλλους τομείς όπως σεφ. Για να προσθέσουν ότι το θέμα της κουλτούρας δεν μπορεί εύκολα να αναπληρωθεί και για αυτό και ένα βασικό τμήμα του προσωπικού πρέπει να παραμένει εγχώριο και με βιώσιμες εργασιακές συνθήκες.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι ίδιοι εκπρόσωποι αθηναϊκών ξενοδοχείων τονίζουν ότι οι διακρατικές συμβάσεις της Ελλάδας με τρίτες χώρες πρέπει να «ελαφρυνθούν» και να επιταχυνθούν σε ότι αφορά τη διαδικασία.

Τι δείχνουν τα στοιχεία για τη μέση πληρότητα της Αθήνας

Και μια ματιά στα στοιχεία που καταδεικνύουν την αυξητική πορεία του τουρισμού σε Αθήνα και Αττική και κυρίως τις τάσεις επέκτασης σε μήνες εκτός αιχμής.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από την Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ), η μέση πληρότητα σε επίπεδο 8μήνου το 2024 έφτασε το 77,5% έναντι 76,1% του 2023 (θετική μεταβολή της τάξης του 1,9%). Το ιδιαίτερο λοιπόν που παρατηρούμε αυτή τη χρονιά, είναι πως η θετική μεταβολή μέσου όρου 8μήνου βασίζεται κυρίως στην πορεία των μηνών “εκτός αιχμής”.

Επιπλέον, το δεύτερο καλό νέο είναι ότι η μέση πληρότητα της Αθήνας υπερέχει έναντι δυναμικών ανταγωνιστών της, όπως το Παρίσι (72,9%), η Ρώμη (71,5%), η Μαδρίτη (74,2%), η Κωνσταντινούπολη (66,8%), κ.ά.

Κάτι εξίσου ενδιαφέρον στα στοιχεία 8μήνου 2024 είναι πως τα -σαφώς οικονομικότερα σε τιμή διαμονής-  ξενοδοχεία 3* συνεχίζουν να παρουσιάζουν μέση πληρότητα άνω του μέσου όρου και συγκεκριμένα της τάξης του 84,4% σε επίπεδο 8μήνου και του 86,8% τον φετινό Αύγουστο. 

Για μια σεζόν χωρίς προβληματισμό για την έλλειψη προσωπικού 

Υπενθυμίζεται τέλος, ότι η εταιρεία μας, παρέχει ήδη υπηρεσίες μετάκλησης εργαζομένων σε ξενοδοχεία της Αθήνας, απαλλάσσοντας το μάνατζμεντ από τον προβληματισμό  σχετικά με την έλλειψη προσωπικού και το πώς θα αντιμετωπίσει μία σεζόν με περισσότερους επισκέπτες και λιγότερο προσωπικό Για όσους χρειάζεστε ειδικές πληροφορίες αναφορικά με τη διαχείριση και εξεύρεση ανθρώπινου δυναμικού προς αυτήν την κατεύθυνση, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Αναζήτηση

BI