Ποιες είναι όμως οι νέες τάσεις και πως μπορούν να εφαρμοστούν σε μικρά και μεγάλα φαρμακεία;
Το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνετε είναι η ανανέωση του χώρου. Πρέπει να βρείτε για ποιον λόγο ο πελάτης θα προτιμήσει το δικό σας φαρμακείο από κάποιο άλλο. Θα χρειαστείτε τη συνδρομή ειδικών που θα κάνουν το σχεδιασμό σύμφωνα με το “μάτι” του καταναλωτή.
Δεύτερη και σημαντική προοπτική που πρέπει να λάβετε υπόψιν σας είναι σε ποιον τομέα θέλετε να είστε εξειδικευμένοι. Μέσα από την κατάλληλη αρχιτεκτονική του χώρου μπορείτε να αναδείξετε τομείς όπως η διατροφή και τα συμπληρώματα, η φυτοθεραπεία, η ομοιοπαθητική, η θεραπευτική φροντίδα και οι υπηρεσίες υγείας.
Μπορείτε να επενδύσετε σε ειδικούς χώρους πληροφόρησης, τις λεγόμενες γωνίες εξειδίκευσης (shops
in shops) όπου ο καταναλωτής μπορεί να ενημερωθεί σε βάθος για συγκεκριμένες σειρές προϊόντων.
Στα μικρά φαρμακεία ενδείκνυνται τα μικρά σημεία προβολής με ειδική σήμανση.
Με αυτό τον τρόπο, δημιουργείται στον πελάτη η εντύπωση ότι ο ίδιος ο φαρμακοποιός επιλέγει τα
προϊόντα και τα προτείνει.
Το σημαντικό είναι η δημιουργία μιας ταυτότητας που επιτρέπει στο φαρμακείο να ξεχωρίζει στην περιοχή του και η αρχιτεκτονική χώρου αποτελεί το νούμερο ένα παράγοντα προς αυτή την κατεύθυνση.
Η σχέση με τον πελάτη
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η εντύπωση που δημιουργείται στον πελάτη, από τη στιγμή που μπαίνει στο
φαρμακείο, πριν καν εξυπηρετηθεί.
Αν πρόκειται για μεγάλο χώρο οι αρχιτέκτονες προτείνουν πόλους υποδοχής κοντά στην είσοδο, χώρους χαλάρωσης ή ακόμα και διάγνωσης. Γενικά, η επιτυχία ενός φαρμακείου βασίζεται στην ανθρώπινη σχέση που μπορεί να χτιστεί μόνο στο φυσικό κατάστημα.
Η παρουσία των online καταστημάτων πώλησης γίνεται όλο και πιο ισχυρή, γι’ αυτό είναι σημαντική η
πρόκληση να γίνεται σύνδεση του φυσικού καταστήματος με το ηλεκτρονικό ώστε να ισχυροποιηθεί ο
δεσμός με τον καταναλωτή.
Οι αρχιτέκτονες χώρου έχουν αρχίσει να σχεδιάζουν χώρους μέσα στο φαρμακείο, όπου ο πελάτης θα
μπορεί να πλοηγηθεί σε επιλεγμένους από το φαρμακοποιό ιστότοπους, να ανακαλύψει τις διαθέσιμες
επιλογές για το προϊόν ή την κατηγορία που τον ενδιαφέρει και να αποφασίσει για την αγορά μετά από τη συμβουλή και του φαρμακοποιού.
Οι αρχές που πρέπει να διέπουν κάθε σχέση με τον πελάτη είναι η εμπιστοσύνη, η αμεσότητα και η
άνετη πρόσβαση στην πληροφορία.
Έμφαση στην εμπειρία
Ο καταναλωτής δέχεται σωρεία πληροφοριών από τις διαφημίσεις, τα ειδικά site και από τα social media. Γι’ αυτό και ζητά μια ανθρώπινη επαφή που είναι σταθερή και στην οποία μπορεί να βασίζεται. Το φυσικό κατάστημα καλείται να παίξει το ρόλο του, επικεντρωμένο στην εμπειρία και τις υπηρεσίες που προσφέρει.
Το σύγχρονο φαρμακείο καλείται να δημιουργήσει “test bars” σχεδιασμένα από ειδικούς αρχιτέκτονες στα οποία ο καταναλωτής μπορεί να δοκιμάσει προϊόντα ομορφιάς και θεραπευτικά προϊόντα και να λάβει συμβουλές.
Ο χώρος πρέπει να είναι ανοιχτός, εύκολα προσβάσιμος και οργανωμένος, αναδεικνύοντας την
εξειδίκευση του φαρμακείου. Η θετική εμπειρία που θα αποκομίσει ο πελάτης κατά την επίσκεψη στο χώρο θα τον κάνει να επιστρέψει αλλά και να την διαδώσει στους γύρω του.
H ΙΝGROUP εξειδικεύεται στις υπηρεσίες outsourcing σε φαρμακεία και μέσα από την
πολυετή εμπειρία της στον κλάδο μπορεί να παρέχει συμβουλές στην επιχείρησή σας.
Εσείς είστε έτοιμοι για την αλλαγή;