Συμβουλές για Υποψήφιους

Πώς να φτιάξεις το τέλειο προφίλ στο LinkedIn σε 5 βήματα: οδηγός για νέους υποψήφιους

linked in image

Ακούς παντού γύρω σου για το τέλειο LinkedIn προφίλ και αναρωτιέσαι πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στην εύρεση εργασίας; Σκέφτεσαι να φτιάξεις το δικό σου προφίλ, αλλά δε γνωρίζεις όλα τα μυστικά που θα κάνουν το δικό σου προφίλ να ξεχωρίζει; Οι LinkedIn experts στην Ingroup συγκέντρωσαν μυστικά και χρήσιμες συμβουλές για να ολοκληρώσεις το προφίλ σου σωστά και έξυπνα.

Ακολούθησε τα παρακάτω 5 βήματα για να απογειώσεις το LinkedIn προφίλ σου και να ξεχωρίσεις από την πρώτη στιγμή!

 

1.  LinkedIn προφίλ: αξιολόγηση

Παρατήρησε την οθόνη του υπολογιστή σου και εξέτασε το LinkedIn προφίλ σου σαν να ήσουν ένας επισκέπτης, ο οποίος βλέπει για πρώτη φορά τις δημοσιευμένες πληροφορίες που αφορούν αυτόν τον άνθρωπο.

Δεν έχει καμία σημασία αν δουλεύεις πολλά χρόνια ή αν ξεκινάς μόλις τώρα, όταν μιλάμε για την πρώτη εντύπωση. Η φωτογραφία που έχεις επιλέξει και η ενότητα About σε αντιπροσωπεύουν στο 100%; Βρίσκονται μέσα σε αυτό το κουτάκι όλες οι σημαντικές πληροφορίες για σένα; Η φωτογραφία σου είναι κατάλληλη; Προσθέτει η φωτογραφία εξωφύλλου σου κάτι θετικό στην πρώτη εντύπωση που σχηματίζει κάποιος για εσένα;

Η πραγματικότητα είναι ότι μια πρόχειρη φωτογραφία από καλοκαιρινές διακοπές ή ένας σκέτος τίτλος θέσης δε βοηθούν στο να δημιουργήσεις ένα καλοστημένο προφίλ στο LinkedIn. Είναι σαν να πηγαίνεις σε πρώτη επαγγελματική συνάντηση φορώντας το παρεό σου! Εφόσον δεν πας στη δουλειά με το παρεό σου, τότε γιατί να εμφανίζεσαι στο ψηφιακό επαγγελματικό προφίλ σου με μαγιό ή φόρμες γυμναστικής;

 

2. LinkedIn φωτογραφία προφίλ: τι προσέχω

Η φωτογραφία που έβγαλες στην παραλία και δείχνει ότι έπιασαν τόπο οι ατελείωτες ώρες γυμναστικής είναι εξαιρετική και μπράβο σου. Σίγουρα όμως δεν κάνει για φωτογραφία στο LinkedIn προφίλ σου. Το ίδιο ισχύει και γι’ αυτή που έβγαλες στον γάμο του κολλητού σου φίλου με κοστούμι δίπλα στους καλύτερους φίλους σου. Γενικότερα, όλες οι αναμνηστικές φωτογραφίες που δείχνουν πόσο cool ή trendy look έχεις είναι ιδανικές για το Instagram ή το Facebook προφίλ σου αλλά όχι για το LinkedIn.

Στο LinkedIn η φωτογραφία έχει ένα και μοναδικό σκοπό: να κερδίσει την πρώτη εντύπωση και να εμπνεύσει εμπιστοσύνη στον άνθρωπο που θα τη δει. Τι χρειάζεται να κάνεις;

  • Φοράς το πιο ζεστό σου χαμόγελο.
  • Επιλέγεις ένα ουδέτερο φόντο για να σταθείς.
  • Διαλέγεις ρούχα τα οποία σε κολακεύουν αλλά θα τα φορούσες άνετα στο εργασιακό περιβάλλον.
  • Δοκιμάζεις να έχεις μια φυσική στάση σώματος, χωρίς σταυρωμένα χέρια.
  • Προσέχεις τον καθοριστικό ρόλο που παίζει ο καλός φωτισμός και η υψηλή ανάλυση στη φωτογραφία με την οποία «συστήνεσαι» στον κόσμο.
  • Επιλέγεις μια πρόσφατη φωτογραφία που δείχνει πραγματικά εσένα στο σήμερα.

Το ιδανικό θα ήταν να προσλάβεις έναν επαγγελματία φωτογράφο για να έχεις και τις καλύτερες λήψεις για το LinkedIn προφίλ σου. Διαφορετικά μπορείς να ζητήσεις σε ένα φίλο σου να σε τραβήξει κάποιες λήψεις, ακολουθώντας τις παραπάνω οδηγίες.

3. LinkedIn cover photo: η σημασία

Η φωτογραφία εξωφύλλου που συνοψίζει όλα τα ανταγωνιστικά σου πλεονεκτήματα βρίσκεται στην κορυφή του προφίλ σου. Το LinkedIn cover photo είναι το σημείο που επιτρέπεται να δείξεις τα πιο δυνατά σου στοιχεία.

Γράφεις σε κάποιο γνωστό περιοδικό; Έχεις βραβευτεί; Υπάρχει ένα δικό σου επίτευγμα που κάνει ανεξίτηλη εντύπωση; Μπορείς να τα βάλεις στη δική σου φωτογραφία εξωφύλλου και να ξεχωρίσεις.

Εάν είσαι στην αρχή της καριέρας σου και αισθάνεσαι ότι δεν υπάρχει ακόμη κάτι να μοιραστείς, τότε διάλεξε μια εξαιρετική φωτογραφία που να υποδηλώνει ξεκάθαρα τι ακριβώς κάνεις. Είσαι ειδικός στους υπολογιστές; Βάλε μια φωτογραφία που δείχνει υπολογιστές. Γράφεις εξαιρετικό διαφημιστικό κείμενο; Τότε βάλε μια φράση που κάνει τα βλέμματα να σταματούν δυο φορές.

Σε κάθε περίπτωση επωφελήσου από αυτό το πεδίο και μην το αφήνεις κενό!

4. LinkedIn About: μυστικά επιτυχίας

Οι τρεις πρώτες σειρές στο About είναι τα πρώτα λεπτά μιας καινούργιας γνωριμίας. Αν κερδίσεις το ενδιαφέρον στις πρώτες σειρές, τότε θα έχεις την ευκαιρία να πεις και όλα τα υπόλοιπα για σένα.

 

Επιλογή γλώσσας

Θα ήταν καλό το προφίλ σου να είναι γραμμένο στα Αγγλικά, διότι είναι η γλώσσα που χρησιμοποιείται πιο συχνά στο LinkedIn. Εξάλλου πολλές αναζητήσεις μέσα στο κανάλι γίνονται στα Αγγλικά, ακόμη και από Έλληνες χρήστες. Σε κάθε περίπτωση η επιλογή είναι δική σου και εξαρτάται και από τον τομέα εξειδίκευσής που έχεις και από την άνεσή σου στο να συμπληρώσεις όλα τα πεδία στα Αγγλικά.

 

Δείξε πού ξεχωρίζεις

Η ενότητα About είναι το σημείο όπου θα δείξεις με άμεσο τρόπο την αξία σου, τον τρόπο σκέψης σου, τη φιλοσοφία ζωής σου, τις κορυφαίες δεξιότητες σου, τα σημεία υπεροχής σου και τα πιο εντυπωσιακά επιτεύγματά σου. Αν για παράδειγμα κάνεις ορειβασία και έχεις ήδη κατακτήσει τις μεγάλες κορυφές, εδώ αξίζει να το προσθέσεις, κάπως έτσι: “ … και στον ελεύθερο χρόνο μου θα με βρείτε σε ορειβατικές αποστολές στον Όλυμπο.” Ποιος δε θα ήθελε να συνεργαστεί με έναν άνθρωπο που έχει καταφέρει κάτι τόσο δύσκολο;

 

Χρησιμοποίησε λέξεις- κλειδιά

Πρόσθεσε λέξεις κλειδιά που αφορούν το τμήμα της αγοράς που σε ενδιαφέρει. Αν στοχεύεις στον τομέα της Διαφήμισης και του Copywriting τότε θα εντάξεις τις σχετικές φράσεις και τις δυνατές λέξεις-κλειδια. Δες αυτό το έξυπνο παράδειγμα από το LinkedIn προφίλ ενός υποψηφίου της INGROUP: “… Το πτυχίο Οικονομικών και Δημοσιογραφίας με βοήθησε να ανακαλύψω από νωρίς την αγάπη μου για τη Διαφήμιση, την αρθρογραφία για το FinTech, το Economics Copywriting και για γνωστά περιοδικά στην Ελλάδα.”

 

Φτιάξε σωστά το LinkedIn URL

Πριν συμπληρώσεις τα επόμενα πεδία του LinkedIn προφίλ σου, κάνε μία μικρή στάση στο σημείο παραμετροποίησης του μοναδικού URL. Είναι μια λεπτομέρεια που συχνά την παραβλέπουμε αλλά κάνει τεράστια διαφορά. Στην πάνω δεξιά γωνία του προφίλ σου, υπάρχει το κουτάκι που γράφει edit public profile & URL.

Πάτησέ το και μπες μέσα στο παράθυρο που θα εμφανιστεί. Ξανά, στην πάνω δεξιά γωνία πατάς το edit your custom URL. Εδώ θα γράψεις με αγγλικούς χαρακτήρες ολόκληρο το δικό σου  όνομα και θα αφαιρέσεις τους τυχαίους αριθμούς που παράγονται αυτόματα σε κάθε προφίλ. Το αποθηκεύεις (save) και επιστρέφεις στο προφίλ σου για τα επόμενα βήματα.

 edit profil linkedin

Κάνε το LinkedIn προφίλ σου δημόσιο

Βλέπεις το κουμπάκι λίγο πιο κάτω που γράφει Your profile’s public visibility? Αυτό θέλουμε να είναι On (πράσινο), για να μας βρίσκουν. Αν δεν συντρέχει κάποιος ειδικός λόγος για να μείνει κρυφό το προφίλ σου, τότε κάνε κλικ και πάνω στην επιλογή Public, που βλέπεις λίγες σειρές πιο κάτω στη δεξιά στήλη.

 

Συμπλήρωσε σωστά τα στοιχεία επικοινωνίας

Στο προφίλ σου ακριβώς κάτω από τη δική σου φωτογραφία υπάρχει το σημείο Contact Info. Αυτό θέλουμε να είναι πάντα ενημερωμένο με το σωστό email και τα σωστά στοιχεία επικοινωνίας μας. Πάτησε πάνω και δες προσεκτικά το παράθυρο που εμφανίστηκε. Είναι όλα σωστά; Αν βλέπεις κάτι που δεν ισχύει πια, τότε πατάς το μολυβάκι στην πάνω δεξιά γωνία και κάνεις όλες τις απαραίτητες αλλαγές.

 

5. LinkedIn experience: η αξία

Τώρα ήρθε η ώρα να ασχοληθείς με το σημείο που γράφει experience, ακριβώς κάτω από το about πεδίο. Εδώ συμπληρώνεις την επαγγελματική εμπειρία σου με χρονολογική σειρά τοποθετώντας πάντα την πιο πρόσφατη στην κορυφή.

 

Αύξησε την αξία στην περιγραφή θέσης

Πατάς το + και αρχίζεις να συμπληρώνεις τα στοιχεία που σου ζητάει. Αυτό είναι το παράθυρο με τα πεδία που θα συμπληρώσεις ή που θα αλλάξεις αν τυχόν έχουν γίνει κάποιες προσθήκες στα καθήκοντά σου.

add experience linkedin

Κάνε follow τις εταιρείες που θέλεις να προσθέσεις

Πριν συμπληρώσεις το new experience κάνε follow το LinkedIn company page που θέλεις να προσθέσεις στο προφίλ σου. Αν η εταιρεία που ψάχνεις δεν έχει εταιρική σελίδα μέσα στο LinkedIn, τότε θα τη συμπληρώσεις περιγραφικά χωρίς να έχει hyperlink.

Στον τίτλο πληκτρολογείς την ιδιότητα που θέλεις π.χ. Social Media και θα εμφανιστούν μια σειρά από επιλογές. Αν η δική σου θέση είναι Social Media Manager, τότε συνέχισε μέχρι να εμφανιστεί για να το επιλέξεις. Αν το βλέπεις τώρα πάνω στην θέση του Title τώρα πήγαινε κατευθείαν στο μεθεπόμενο κουτάκι που γράφει Company.

Στο πεδίο Location συμπληρώνεις την πόλη ή την χώρα που βρίσκεται η νέα εργασία σου. Επίλεξε το κουτάκι (να γίνει πράσινο) δίπλα στην φραση I am currently working in this role. Αυτό δηλώνει πως τώρα εργάζεσαι σε αυτή τη νέα θέση. Είναι αρκετά χρήσιμο να συμπληρώσεις τόσο τη χρονιά όσο και τον μήνα έναρξης σε κάθε θέση εργασίας. Αυτό βοηθάει να κρατάμε τη χρονολογική σειρά και να εμφανίζεται η πιο πρόσφατη στην κορυφή της λίστας.

update headline linkedin

 

Ανανέωσε τίτλο και τομέα δραστηριοποίησης αν έκανες στροφή καριέρας

Το σημείο που γράφει Update my Industry το κλικάρεις μόνο αν έχεις αλλάξει τομέα και επιθυμείς να γίνει ενημέρωση της επαγγελματικής κατηγορίας που θα ανήκει το προφίλ σου. Εάν για παράδειγμα μέχρι τώρα είχες μια πορεία στις Πωλήσεις, αλλά τώρα κάνεις στροφή προς το Marketing, είναι αυτονόητο ότι θέλεις να γίνει αυτή η ενημέρωση γιατί στοχεύεις σε νέο κύκλο διασυνδέσεων (Connections).

Το ίδιο ισχύει και για την επιλογή Update my headline. Αν μόλις προσλήφθηκες σε μια θέση με περισσότερα καθήκοντα ή αναβαθμίστηκες σε μια θέση με διακριτό ρόλο, αξίζει να το κοινοποιήσεις στην επικεφαλίδα του LinkedIn προφίλ σου. Είναι προτιμότερο να δηλώνεις την επαγγελματική σου εξέλιξη καθώς αλλάζεις θέσεις, από το να υπάρχει σταθερά για χρόνια ο ίδιος επαγγελματικός τίτλος. Βέβαια, αν είσαι κάτι σαν τον Bill Gates δεν σε απασχολεί καθόλου αυτό, αλλά δυστυχώς υπάρχουν ελάχιστοι στον κόσμο με αυτό το προνόμιο.

Στο πεδίο Description γράφεις μια συνοπτική αναφορά των δεξιοτήτων σου και των αρμοδιοτήτων της παρούσας θέσης. Μάθε τα βασικότερα γι’ αυτή την ενότητα:

 

Προσθήκη multimedia

Αυτό το μαγικό κουμπάκι κάτω δεξιά που γράφει Link μέσα στο add experience είναι για να ρίξεις όλα τα φώτα πάνω στη δουλειά σου και στο τι ακριβώς κάνεις! Πρόσθεσε ό,τι δείχνει καλύτερα τη δική σου συμβολή σε αυτή τη θέση εργασίας. Διάλεξε 2 links και ενίσχυσε τις πληροφορίες γύρω από τη δουλειά σου. Μπορείς να προσθέσεις websites, videos, presentations, documents και landing pages. Αυτά είναι τα καλά που έχει ο ψηφιακός κόσμος, καθώς όλα είναι διαθέσιμα με ένα κλικ!

Μόλις σιγουρευτείς ότι έχεις συμπληρώσει όλα τα πεδία, γύρισε στο On (πράσινο) το κουμπί Share with network και μοιράσου τη νέα σου δημοσίευση. Θερμά συγχαρητήρια! Τώρα έχεις φτιάξει ένα δυνατό LinkedIn προφίλ και έχεις προσθέσει ακόμα ένα βήμα στην καριέρα σου.

Θες να μάθεις ακόμη περισσότερους τρόπους να αναδείξεις το επαγγελματικό σου προφίλ;

Μάθε όλα τα μυστικά επιτυχίας του LinkedIn για επαγγελματίες. 

Οι LinkedIn Experts της INGROUP έχουν ένα extra tip: Το προφίλ σου στο LinkedIn δεν μπορεί να αντικαταστήσει την αξία του βιογραφικού. Είναι πολύ σημαντικό να κρατάμε και τα δύο εξίσου ενημερωμένα. Διάβασε περισσότερα σε αυτόν τον κατατοπιστικό οδηγό για την σύνταξη του βιογραφικού.

Ακολουθήσε την INGROUP σε Facebook, Instagram ή LinkedIN,  για να μαθαίνεις πρώτος/η όλες τις νέες θέσεις εργασίας και τους χρήσιμους οδηγούς που δημοσιεύουμε!

Διαβάστε επίσης

InPharma

Merchandising Φαρμακείου: Τι Είναι & Πώς Επιτυγχάνεται;

Human Resources

Tι είναι το quiet quitting και γιατί είναι τόσο δημοφιλές;

Human Resources

Πως επιλέγω τον κατάλληλο υποψήφιο;

Αναζήτηση