Συμβουλές για Υποψήφιους

Οδηγός για αγγελίες εργασίας: Πώς τις διαβάζουμε και τι προσέχουμε!

διαβάζουμε αγγελίες εργασίας blog post small

Όταν προσπαθούμε να βρούμε την κατάλληλη θέση μέσα στη διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά εργασίας, συχνά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ζητήματα που μας γεννούν απορίες. Καλούμαστε να ερμηνεύσουμε τις αγγελίες εργασίας και να εστιάσουμε σε όλα τα σημεία που πρέπει να προσέχουμε, ώστε να αξιοποιήσουμε όλες τις επαγγελματικές δυνατότητές μας.

Παράλληλα, έχουμε σαν κορυφαίο στόχο να ξεχωρίσουμε μέσα στο πλήθος των βιογραφικών που λαμβάνουν καθημερινά τα τμήματα διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού των εταιρειών. Επίσης, μπορεί να μας ενδιαφέρει η προοπτική μιας μελλοντικής συνεργασίας και ίσως να μας προβληματίζει το πώς θα κάνουμε το βιογραφικό μας εύκολα διαθέσιμο σε μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων, για πιθανές αναζητήσεις που θα προκύψουν στην πορεία.

Ας δούμε αναλυτικά την καλύτερη προσέγγιση στην αναζήτηση θέσεων εργασίας μέσα από τις αγγελίες. Δε θα μείνουμε απλά στις  επαγγελματικές συμβουλές για υποψήφιους, αλλά θα εμβαθύνουμε πίσω από την πρώτη ανάγνωση μιας αγγελίας.

Σε αυτόν τον οδηγό έχουμε συγκεντρώσει τις πιο χρήσιμες συμβουλές και τα κλειδιά που αποκρυπτογραφούν με επιτυχία τις αγγελίες εργασίας.  Ο στόχος είναι να κερδίσουμε χρόνο και να αξιολογήσουμε άμεσα τις πληροφορίες που υπάρχουν μέσα στις αγγελίες, ώστε να υποβάλλουμε το βιογραφικό μας σε αυτές που ταιριάζουν στις ικανότητες και στην εμπειρία μας.

 

Προσεκτική μελέτη της περιγραφής

Η περιγραφή του επαγγελματικού ρόλου και των αρμοδιοτήτων που τον πλαισιώνουν είναι το πιο σημαντικό κομμάτι σε μια αγγελία εργασίας. Αρχικά, δίνουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα για το σύνολο των επαγγελματικών ευθυνών που συνοδεύουν μια θέση. Επιπλέον, το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού, είθισται να χρησιμοποιεί στις περιγραφές συγκεκριμένα φίλτρα αξιολόγησης για τους πιθανούς υποψήφιους.

Η κουλτούρα μιας εταιρείας διαφαίνεται από την πρώτη παράγραφο στις αγγελίες εργασίας. Οι ειδικοί των Human Resources γνωρίζουν σε βάθος πως ακόμα και η επιλογή συγκεκριμένων λέξεων καθορίζει το κοινό που θα ανταποκριθεί σε μια αγγελία εργασίας.

Δίνουμε προσοχή στην πρώτη εντύπωση, καθώς η γενική αίσθηση που αφήνει το ύφος της αγγελίας, λειτουργεί ως ένα σήμα ταυτότητας για το ύφος της εταιρείας. Όπως για παράδειγμα, αν είναι σε φιλικό τόνο ή πολύ επίσημο ή αν είναι στον ενικό ή στον πληθυντικό. Σε διαφορετικούς τομείς της αγοράς η νόρμα μπορεί να ξεχωρίζει ως προς το ύφος και το στυλ επικοινωνίας. Συχνά βλέπουμε αγγελίες στον χώρο της διαφήμισης που είναι ιδιαίτερα δημιουργικές και  ευφυείς, αλλά ποτέ δεν συναντάμε κάτι αντίστοιχο στον κλάδο της οικονομίας ή της ιατρικής.

Οταν μια αγγελία ανταποκρίνεται στο προφίλ των προσόντων και των γνώσεων που έχουμε, συνήθως μας γίνεται αμέσως κατανοητή. Ειδικά, αν συμπεριλαμβάνει τεχνική ορολογία ή στοχεύει σε ειδικό κοινό με συγκεκριμένο επαγγελματικό υπόβαθρο. Στην περίπτωση, όμως, που το περιεχόμενο γεννά ερωτηματικά, τότε θα χρειαστεί να κάνουμε μία επιπλέον προσπάθεια κατανόησης. Ας μην παραλείψουμε την πιθανότητα ότι μπορεί κάποιες από τις αγγελίες να μην είναι κατάλληλες για εμάς, οπότε είναι έξυπνο να τις προσπεράσουμε και να ασχοληθούμε με τις υπόλοιπες.

κρατάμε σημειώσεις όταν διαβάζουμε μια αγγελία εργασίας

Κρατάμε σημειώσεις για όλες τις πληροφορίες

Μόλις εντοπίσουμε μια ενδιαφέρουσα αγγελία, η οποία μας ταιριάζει, τότε δίνουμε μεγαλύτερη προσοχή στις λεπτομέρειες που μπορούν να μας βοηθήσουν να εκτιμήσουμε σωστά την αξία της εκάστοτε θέσης για τη δική μας επαγγελματική εξέλιξη.

Αρχικά, καταγράφουμε ποια είναι η εταιρεία και φροντίζουμε να κάνουμε μία έρευνα για την πορεία της, το φάσμα εργασιών της, τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της, καθώς και για το σύνολο των ανθρώπων που εργάζονται ήδη εκεί. Είναι εξαιρετικά εποικοδομητικό να κάνουμε μια περιήγηση τόσο στο επίσημο website της εταιρείας όσο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ξεκινώντας από το LinkedIn Company Page.

Η εταιρική ταυτότητα και κουλτούρα είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες στην αναζήτηση εργασίας, καθώς το ταίριασμα μεταξύ υποψηφίων και δυνητικών εργοδοτών κρίνεται και σε αυτά τα σημεία. Η προετοιμασία και η ενημέρωση από τη μεριά του ενδιαφερόμενου αφήνει πάντα τις καλύτερες εντυπώσεις στις συνεντεύξεις. Οπότε, αν στη λίστα με τις σημειώσεις έχουμε καλύψει όλες τις πληροφορίες για το ποια είναι η εταιρεία και ο πιθανός μελλοντικός μας εργοδότης,  ποιο είναι το αντικείμενο εργασιών της, η ιστορία της και οι αξίες της, τότε είμαστε έτοιμοι για το επόμενο στάδιο.

 

Τα Role Descriptions είναι το απόλυτο φίλτρο αξιολόγησης και για τις δύο πλευρές

Η ξεκάθαρη περιγραφή της θέσης  είναι το δεύτερο στάδιο, για να εκτιμήσουμε σε ποιο βαθμό ανταποκρινόμαστε στις γενικές απαιτήσεις του ρόλου.  Συνήθως, διαβάζουμε μία γενική περιγραφή με το συνολικό φάσμα και τον βασικό σκοπό της συγκεκριμένης θέσης εργασίας.

Ακόμα και αν μας φοβίζει το ευρύ φάσμα της περιγραφής, παραμένει το πρώτο σκαλοπάτι στην επικοινωνία με τον δυνητικό εργοδότη. Η περιγραφή της θέσης εργασίας λειτουργεί ως μια χρυσή ευκαιρία, για να ρυθμίσουμε το βιογραφικό μας ανάλογα με τα όσα παρουσιάζονται ως βασικά ζητούμενα. Μας δίνει λοιπόν, μια στέρεη βάση, για να διαμορφώσουμε και να κάνουμε πιο ελκυστικό το βιογραφικό μας, πάντα σύμφωνα με τα προσόντα και την επαγγελματική μας εμπειρία.

 

Οι αρμοδιότητες πίσω από τα Responsibilities στις αγγελίες εργασίας

Μπορεί μια αγγελία να γράφει ξεκάθαρα τον τίτλο μιας συγκεκριμένης θέσης αλλά πίσω από αυτό να υπάρχει μια λίστα με αρμοδιότητες που δεν ανήκουν στις τυπικές ευθύνες του ρόλου. Το πόσο κοντά ή μακριά από τις τυπικές αρμοδιότητες μπορεί να βρεθεί ο ενδιαφερόμενος, θα το αντιληφθεί αμέσως με την περιγραφή των καθημερινών ευθυνών που θα διαχειρίζεται.

Οι αρμοδιότητες και το φάσμα των ευθυνών μπορεί να επικαλύπτουν και άλλες ειδικότητες ή να μη στέκονται αυστηρά μέσα στα συνηθισμένα πλαίσια εργασίας. Για παράδειγμα, ένας Web Designer πιθανόν να χειριστεί ζητήματα που αφορούν και διαχείριση CMS ή βάσεις δεδομένων χωρίς να είναι αυστηρά μέσα στα επίσημα καθήκοντα της θέσης.

Αν λοιπόν, διαπιστώσουμε πως υπάρχει μια γενική αναφορά σε δημιουργικά καθήκοντα, τότε είναι λογικό να περιμένουμε πως οι αρμοδιότητες θα έχουν όρια που μετακινούνται σχετικά ελεύθερα. Αν όμως, είναι ρητώς δηλωμένο εξ’ αρχής πως χρειάζονται γνώστη συγκεκριμένου προγράμματος για τον σχεδιασμό ιστοσελίδων, αυτό θα είναι και το βασικό αντικείμενο εργασίας χωρίς περιθώρια αμφιβολίας.

Γι’ αυτό λοιπόν, δίνουμε πολλή προσοχή στη λίστα που εστιάζει στις αρμοδιότητες και τις ευθύνες της θέσης. Συνεπώς, η σωστή μελέτη της αγγελίας θα δώσει και μια πρώτη εικόνα της θέσης εργασίας, αλλά και της καθημερινότητας του εργαζόμενου περιορίζοντας τις άβολες εκπλήξεις.

 

Τα προσόντα χτίζουν τις διαπραγματεύσεις

Η λίστα με τα Requirements μας προσφέρει ένα μοναδικό προβάδισμα στην επικοινωνία με τον δυνητικό εργοδότη. Ξέροντας τι ακριβώς ζητάει στα προαπαιτούμενα μια συγκεκριμένη θέση μπορούμε να αξιολογήσουμε τις πιθανότητες συνεργασίας, πριν ακόμα βρεθούμε στην πρώτη συνέντευξη.

Διαβάζουμε προσεκτικά τα απαιτούμενα προσόντα, ώστε να γνωρίζουμε σε ποιο βαθμό είμαστε ανταγωνιστικοί για τη συγκεκριμένη θέση εργασίας.  Αποστέλλουμε το βιογραφικό μας, εφόσον βλέπουμε ότι πληρούμε – αν όχι όλα- τα περισσότερα από τα απαιτούμενα κριτήρια.

Αντίστοιχα, αν διαθέτουμε πολύ περισσότερα από τα απαιτούμενα προσόντα και στείλουμε το βιογραφικό μας, πρέπει και πάλι να έχουμε στο μυαλό μας ότι οι πιθανότητες να προχωρήσουμε είναι σαφώς περιορισμένες.

 

Η ζυγαριά της προσφοράς

Τι προσφέρει μια εταιρεία σε όσους ενδιαφέρονται να στείλουν το βιογραφικό τους; Μπορεί να είναι η τελευταία λεπτομέρεια σε μια αγγελία εργασίας αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντική.

Στο στάδιο αυτό είμαστε ένα βήμα πριν στείλουμε το βιογραφικό μας. Πριν αποφασίσουμε, διαβάζουμε πολύ προσεκτικά το πακέτο που προσφέρει ο δυνητικός εργοδότης, για να προσελκύσει το ενδιαφέρον των καλύτερων υποψηφίων. Θεωρούμε απαραίτητο να υπάρχει μια έστω γενική αναφορά στις αποδοχές, στις επιπλέον παροχές, στα κίνητρα, αλλά και στην προοπτική εξέλιξης και επιμόρφωσης. Αν το πακέτο παροχών δεν μας ικανοποιεί ίσως να μην είναι η κατάλληλη θέση για εμάς.

 

Διαχείριση των βιογραφικών

Είναι χρήσιμο να κρατάμε αρχείο με τις αγγελίες στις οποίες απαντάμε και ιδανικά, μαζί με τα βιογραφικά που στέλνουμε. Οταν η αναζήτηση εργασίας κρατάει πολλές εβδομάδες, θα μας βοηθήσει να αποφύγουμε την πολλαπλή αποστολή βιογραφικών για τις ίδιες θέσεις. Δεν αποτελεί θετική εικόνα για έναν υποψήφιο, όταν τον καλούν και δε γνωρίζει για ποια ή ποιες θέσεις εργασίας είχε στείλει βιογραφικό σημείωμα. Η προετοιμασία και η οργάνωση είναι δύο στοιχεία που αναγνωρίζονται αμέσως από το έμπειρο μάτι των υπεύθυνων προσλήψεων.

Αναζητάτε εργασία; Ακολουθήστε την INGROUP σε FacebookInstagram ή LinkedIN  για να μαθαίνετε όλες τις θέσεις εργασίας που δημοσιεύουμε.

Διαβάστε επίσης

InPharma

Merchandising Φαρμακείου: Τι Είναι & Πώς Επιτυγχάνεται;

Human Resources

Tι είναι το quiet quitting και γιατί είναι τόσο δημοφιλές;

Human Resources

Πως επιλέγω τον κατάλληλο υποψήφιο;

Αναζήτηση