Την άτυπη πλειοδοσία, μια μη συμβατική μέθοδο, εφαρμόζουν φέτος οι ξενοδόχοι, προκειμένου να επιλύσουν τις αυξημένες ανάγκες τους σε ανθρώπινο δυναμικό. Πρόκειται για μια λύση ανάγκης, μια κακή λύση, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν εκπρόσωποι του κλάδου, γιατί αφενός αυξάνει το κόστος και αφετέρου δε συνεισφέρει στην απασχόληση, σε αντίθεση με τη σίγουρη και αποτελεσματική λύση των μετακλήσεων.
Από τον Ιούνιο μέχρι και σήμερα παρατηρείται το φαινόμενο, ξενοδόχοι μεγάλων τουριστικών νησιών όπως Κρήτη, Ρόδος, Κως, Κέρκυρα να κάνουν “επιδρομή” σε άλλες τουριστικές περιοχές, όπως λόγου χάριν η Χαλκιδική προς άγραν εργαζομένων.
Πώς όμως φτάσαμε στη μη ορθολογική αυτή λύση;
Σύμφωνα με τον κ. Γρηγόρη Τάσιο , πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, με οκτώ στα δέκα ξενοδοχεία να αντιμετωπίζουν ελλείψεις προσωπικού σε όλες τις ειδικότητες, από τους σεφ μέχρι τους τους κηπουρούς, δεν υπήρχε άλλος τρόπος πέρα από το να παίρνει ο ένας τους εργαζόμενους του άλλου μέσω άτυπης πλειοδοσίας. Αποτιμώντας τη συγκεκριμένη λύση ανάγκης, ο κ. Τάσιος, επισημαίνει ότι τελικά το κόστος των εργαζομένων αυξήθηκε κατακόρυφα για τα ξενοδοχεία, χωρίς όμως αντίστοιχη συνεισφορά στην απασχόληση, αφού δεν αυξήθηκε ο αριθμός τους. Επιπλέον, ως δεύτερη λύση ανάγκης, πολλοί ξενοδόχοι απευθύνθηκαν και σε οικονομικούς μετανάστες που ζουν σε δομές, πλην όμως το πείραμα αυτό δεν δούλεψε καθόλου.
Ποιοι εξυπηρετήθηκαν από τη διαδικασία της μετάκλησης
Βέβαια, σύμφωνα με πληροφορίες, ικανός αριθμός ξενοδοχειακών μονάδων, κυρίως των μεγαλύτερων (τεσσάρων αστέρων και άνω), αντιμετώπισε έγκαιρα το πρόβλημα με αξιοποίηση της μετάκλησης εργαζόμενων από τρίτες χώρες.
Πρόκειται για την πιο αποδοτική και ασφαλή λύση, καθώς μέσω αυτής οι ενδιαφερόμενοι εργοδότες θα αποκτήσουν «στοχευμένους» εργαζόμενους που θα έρθουν με αποκλειστικό σκοπό την εργασία στις επιχειρήσεις τους. Αυτό είναι κάτι που επιβεβαιώνουν όλοι οι ξενοδοχειακοί φορείς, οι μετακλήσεις εργαζομένων από τρίτες χώρες δεν μπόρεσαν να λύσουν το συνολικό πρόβλημα, καθώς η διαδικασία απαιτεί τουλάχιστον τρεις μήνες για να δοθεί βίζα, ενώ οι αποκεντρωμένες διοικήσεις καθυστερούν ακόμα περισσότερο για να εγκρίνουν τα αιτήματα των επιχειρήσεων. Επομένως, μέσω μετάκλησης εξυπηρετήθηκαν και εφέτος, μόνον τα ξενοδοχεία που ξεκίνησαν έγκαιρα τη διαδικασία.
Για να ξεκινήσετε έγκαιρα τη διαδικασία μετάκλησης εργαζομένων από τρίτες χώρες επικοινωνήστε μαζί μας.